Het belang van de administratie van een stichting

Een goed functionerende stichting bestaat bij de gratie van een goede administratie. De administratie van een stichting is weer iets anders dan de administratie van een bedrijf of de administratie waarmee je te maken hebt als particulier. Wanneer je een stichting voert, dan zul je moeten voldoen aan bepaalde eisen. De administratie van een stichting is namelijk zeer specifiek. De boekhouding op een bepaalde manier organiseren is wettelijk vastgelegd. Daarom bespreek ik vandaag graag het belang van de administratie van een stichting. Wanneer je een stichting begint, dan zul je afhankelijk zijn van zogenaamde donateurs. Wat we in de praktijk vaak zien is dat het werven van donateurs niet zo moeilijk is. Mensen kunnen geƫnthousiasmeerd worden voor een stichting. Maar het echte werk is het vasthouden van de donateurs. Een stichting vraagt dan ook niet enkel en alleen maar om een goede administratie, een stichting vraagt ook om veel aandacht voor donateurs en relaties van de stichting. Naast een goede administratie van de stichting zul je dus moeten zorgen dat donateurs zich altijd betrokken blijven voelen. Er zijn verschillende manieren om er voor te zorgen dat mensen zich betrokken blijven voelen zoals:

  • Het zorgen voor een update van het nieuws binnen de stichting
  • Het versturen van bedankbrieven aan donateurs
  • Jouw donateurs op de hoogte houden van behaalde successen
  • De administratie van de stichting onderhouden 

Administratie stichting en bijhouden van het geefgedrag

Bij de administratie van een stichting is het zogenaamde geefgedrag van de donateurs zeer relevant. Dat wil zeggen dat je moet weten wat de donateurs geven. Het is van belang dat deze informatie helder in kaart wordt gebracht en daarvoor kun je als stichting een boekhouder in de arm nemen. Als stichting zijn er diverse manieren om kosten te besparen en het organiseren van een goede administratie van de stichting is de eerste stap naar deze relevante kostenbesparing. Bovendien is het zo dat het organiseren van een goed administratie er voor zorgt dat je minder tijd kwijt bent aan je administratie. David Administraties is het administratiekantoor bij uitstek dat jouw administratie uit handen kan nemen en jouw tijd en geld kan besparen. 

Duidelijkheid

Bij het organiseren van je administratie van de stichting die je voert, wil je dat alle gegevens duidelijk zijn. Via davidadministraties.nl kun je zorgen dat een boekhouder voor de juiste orde zorgt. Helderheid en transparantie van jouw zaken zijn het doel en dat kan je heel wat rust opleveren. Dat geldt niet alleen maar voor het organiseren van de stichting, maar ook voor diverse andere zaken. Wie schuilt er eigenlijk achter David Administraties? Dat is niemand minder dan Catharina Davidse. Met vele jaren aan ervaring besloot zij het heft in eigen hand te nemen en een eigen administratiekantoor te beginnen. Een van de belangrijkste eigenschappen van een goede boekhouder is de juiste kennis en ervaring, maar tevens de bevlogenheid om echt voor een goed georganiseerde boekhouding te zorgen. Dat alles vind je bij David Administraties. Mocht je nu graag meer willen weten over de mogelijkheden die je hebt bij dit administratiekantoor, de manier van werken of heb je een andere specifieke vraag? Neem dan gerust eens contact op met David Administraties. Je kunt dat doen via het contactformulier of door even te bellen. Bij David Administraties zul je altijd snel te woord worden gestaan zodat je snel weet waar je aan toe bent. Zorg dat je boekhouding op orde is en creƫer de rust om alles uit je onderneming te halen. Bekijk de website en vraag direct een offerte aan.